Warning: fopen(counters/170000_cnt.php) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /usr/home/iwtbteam/data/www/forumspaskiev.org.ua/_counter.php on line 16

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /usr/home/iwtbteam/data/www/forumspaskiev.org.ua/_counter.php on line 17

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /usr/home/iwtbteam/data/www/forumspaskiev.org.ua/_counter.php on line 18
:: О нас ::
 
 
AddWeb.ru - раскрутка сайта, 

продвижение сайта
Rambler's Top100 Рисунки, кроссворды, анекдоты, шутки, филателия, нумизматика, ноты для фортепиано, математика, каталог сайтов

Счётчик:
хостов сегодня | хитов сегодня
хитов всего Украина онлайн Неофіційна газета Природа України. Екологія, охорона природи, краєзнавство, туризм... Дерибан Збережи старий Київ ОЛЕГ АНДРОС SOS-animals Green Art ????? Банер Соломенка Здорова Україна
См. новые поступления
в раздел "Карикатуры"

   
НА ГЛАВНУЮ   НА ФОРУМ   ГОСТЕВАЯ
Свобода слова

Вигнання трамвая

Геннадій СИНИЦЬКИЙ | "Рабочая газета"

"Рабочая газета"

Кому вигідно виживати на околиці найекономічніший вид електротранспорту?

Скільки себе пам'ятаю, гості столиці України завжди по-доброму заздрили киянам.

— Скільки у вас трамвайних маршрутів! — дивувалися вони. — І вагончики ходять, як годинник, на зупинках чистота така, аж плюнути соромно.

На жаль, усе це було, було... А тепер же лише сліпий не бачить, як столична влада перелопатила створювану десятиліттями унікальну транспортну систему Києва. Але найнищівнішого удару завдали трамваю. Нещодавно два з чотирьох трамвайних депо — імені Тараса Шевченка і Лук'янівське — винесено з центру міста на околицю.

•  Ми спеціально перевели старі шумні депо з центру міста на околиці, — пояснив мер Києва Олександр Омельченко. — На тій ж Лук'янівці є чудова будівля клубу трамвайників, де до революції 17-го року була «мала опера». І хоча б тільки заради неї треба було звідси відселити трамвайне депо.

Отакі справи. Але ж саме з цього депо 114 років тому на маршрут Хрещатик — Велика Житомирська — Сінний базар — Львівська вулиця — Дорогожицька — церква святого Федора (нині район кабельного заводу) виїхали перші у всій Російській імперії електричні трамваї.

Схоже, тепер уже мало хто пам'ятає, що ще три десятки років тому в Києві діяли 35 трамвайних маршрутів, по яких бігали сотні ошатних трамвайних вагонів чеського виробництва. Серед них були свої рекордсмени-далекобійники. Наприклад, майже 25-кілометрова траса 25-го трамвая починалась у Пущі-Водиці й закінчувалася на залізничному вокзалі. Друге місце за довжиною посідав маршрут №12 — до Червоної площі на Подолі. Були також три 17-кілометрові (21-й, 27-й і 31-й) маршрути. Всі вони з'єднували Воскресенку з правим берегом.

Особливою любов'ю киян користувалися так звані короткі маршрути. Наприклад, ніколи не було порожніх місць у 16 трамваї, що ходив з Подолу до площі Ленінського комсомолу (нині Європейської). А на «двійці» зі Львівської площі завжди можна було встигнути на поїзд, що відправлявся з вокзалу.

Однак років десять тому з міських вулиць почали знімати саме короткі трамвайні маршрути. Без шуму-галасу зник 8-й трамвай, який курсував мало не сотню років від залізничного масиву до червоного корпусу університету.

Зате «двійку» тишком-нишком зняти не вдалося. За неї заступилися торговці, які десятиліттями підгодовували плодами своїх садів і городів Сінний базар. Але тут втрутилося Провидіння. У перших числах липня 1996 року сталося страшне лихо в місті Дніпродзержинську, де з гальм зірвався переповнений спарений трамвай: в аварії загинуло близько 40 людей, майже півтори сотні були скалічені.

•  На вулиці Воровського майже така ж крутість, що й у Дніпродзержинську, — переконували киян батьки міста, — тому 2-й трамвай треба звідти терміново зняти. І зняли. Заодно «вбивши» і Сінний ринок, на місці якого нині мають намір будувати прибуткові висотки.

Перша чарка, кажуть алкаші, — колом, друга — соколом, а після третьої — дрібними пташечками. Так і почали в Києві знімати довгі трамвайні лінії. Наприклад, начхавши на протести громадськості, здали у брухт рейки популярного 27-го трамвайного маршруту.

Згодом з ініціативи тодішнього заступника голови міськдержадміністрації Івана Салія об ' єднали 9- й і 13- й маршрути . Замість них тепер ледве повзає якийсь 18-й трамвай: на його зупинках можна почути багато уїдливих компліментів на адресу батьків міста.

Але найпотужнішого удару по усталеній трамвайній мережі столиці завдали, коли під приводом ремонту моста Патона розірвали правий і лівий берег. Одним махом знищили трамвайні маршрути №30, 31, 32. Замість них тепер бігають сотні дуже малозручних маршруток, за проїзд в яких замість полтиника треба платити півтори гривні.

Виходить, демонтаж рейок комусь аж надто на руку виявився?

 

НАША КАМПАНИЯ

 

«Форум спасения Киева» просит депутатов не спаивать свой народ: реклама пива лжёт