Отруйну рекламу пива – під заборону!
Прес-центр «Форум»
Шановні народні депутати!
Широка громадськість звертається до вас з проханням включити до порядку денного найближчого засідання Верховної Ради України і прийняти у другому читанні та в цілому проект Закону № 0946 «Про внесення змін до статті 22 Закону України «Про рекламу»» (щодо реклами алкогольних напоїв та пива).
Нав’язлива реклама пива, яку кожен громадянин змушений щоденно спостерігати, є дієвим інструментом пивних комерсантів для стрімкого залучення нових споживачів, особливо дітей і молоді, до цієї смертельно небезпечної та хворобливої продукції. В Україні щорічно помирає понад 100 тисяч людей від всіх прямо та непрямо пов’язаних з алкоголем причин. Українські підлітки (віком 11–15 років) займають друге місце (після Чехії) по споживанню пива у порівнянні з підлітками із 40 країн Європи та СНД.
Усі заходи із профілактики та запобігання поширенню алкоголізму серед населення залишатимуться малоефективними, доки діти та підлітки щодня бачитимуть рекламу алкогольних напоїв і пива у ЗМІ та за допомогою засобів зовнішньої реклами.
У грудні 2012 р. було опубліковано «Дослідження щодо глобального тягаря хвороб», яке є найбільшою в світі систематизацією поширення хвороб і факторів ризику, які їх викликають. Згідно цього дослідження, станом на 2010 р. трьома головними факторами ризику в усьому світі були: високий кров’яний тиск, активне і пасивне тютюнокуріння, вживання алкоголю.
Для регіону Східної Європи, до якого належить Україна, перше місце серед цих факторів ризику займає вживання алкоголю. За даними дослідження, у всьому світі від вживання алкоголю щорічно помирає 4,86 млн людей.
У спільному документі, підготовленому в 2011 р. Світовим економічним форумом і Всесвітньою організацією охорони здоров’я, визначено основні стратегії, здатні зменшити шкоду, яку завдає споживання алкоголю, серед них – обмеження привабливості алкоголю шляхом заборони реклами алкогольних напоїв.
Виглядає абсурдним і той факт, що пиво, будучи алкогольним напоєм, в Україні досі не визнано таким, що дає можливість вільно його рекламувати.
Варто також зауважити, що важливим у подоланні алкоголізму в Україні є комплексний підхід, який передбачає заборону реклами пива, торгових марок і брендів горілки й інших алкогольних напоїв, підвищення акцизів і обмеження часу і місць продажу алкогольних виробів (в тому числі пива).
Закликаємо вас зупинити пивний геноцид і заборонити рекламу пива, прийнявши у другому читанні та в цілому законопроект № 0946!
Рух «Твереза Україна»
Громадянська кампанія «Форум порятунку Києва»
ВГО «Український інформаційний центр з проблем алкоголю та наркотиків»
Регіональний Центр громадянського представництва «Життя»
ГО «Тверезий Київ»
0
Опубликовать
|