Warning: fopen(counters/21017_cnt.php) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /usr/home/iwtbteam/data/www/forumspaskiev.org.ua/_counter.php on line 16

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /usr/home/iwtbteam/data/www/forumspaskiev.org.ua/_counter.php on line 17

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /usr/home/iwtbteam/data/www/forumspaskiev.org.ua/_counter.php on line 18
:: О нас ::
 
 
AddWeb.ru - раскрутка сайта, 

продвижение сайта
Rambler's Top100 Рисунки, кроссворды, анекдоты, шутки, филателия, нумизматика, ноты для фортепиано, математика, каталог сайтов

Счётчик:
хостов сегодня | хитов сегодня
хитов всего Украина онлайн Неофіційна газета Природа України. Екологія, охорона природи, краєзнавство, туризм... Дерибан Збережи старий Київ ОЛЕГ АНДРОС SOS-animals Green Art ????? Банер Соломенка Здорова Україна
См. новые поступления
в раздел "Карикатуры"

   
НА ГЛАВНУЮ   НА ФОРУМ   ГОСТЕВАЯ
Анонс

Екологи: В Україні більше не можна створити заповідні території

 

Олексій ВАСИЛЮК

Такого висновку дійшли експерти Національного екологічного центру України, дослідивши наслідки адміністративної реформи в Україні.

Як повідомлялось раніше http://necu.org.ua/pryrodoohorontsi-zapovidnyky-pokynuly-napryzvolyasche/, адміністративна реформаоднією з перших ліквідувала Державну службу заповідної справи України, що булла головним органом, відповідальним за створення заповідних територій. В подальшому, внаслідок прийняття № 5456-VI у 2013 році були ліквідованіhttp://pryroda.in.ua/necu/18-travnya-den-ekolohichnoho-trauru/ територіальні органи Міністерства екології та природних ресурсів. Екологи прогнозували негативні наслідки прийняття цього закону http://life.pravda.com.ua/columns/2012/06/7/104266/. Сьогодні стало відомо, що попри ліквідацію територіальних органів Мінприроди, відповідно до закону «Про природно-заповідний фонд України», створенням заповідних територій можуть займатись лише ці, тепер скасовані органи.

- Таким чином, створювати заповідні території в Україні більше нікому. – констатує заступник голови Національного екологічного центру України Олексій Василюк. – Щоправда, створенням заповідників і національних природних парків, має займатись Мінприроди України і Президент України. Проте, ми знаємо, що жоден з восьми проектів Указів Президента України, підготовлених у Мінприроди за останні роки, не був підписаний Президентом Януковичемhttp://necu.org.ua/administratsiya-prezydenta-zavazhaye-yanukovychu-ohoronyaty-pryrodu/. Отож сьогодні ми не бачимо жодної можливості створювати заповідні території.

Такий стан справ повністю зупиняє та унеможливлює процеси розвитку мережі природно-заповідного фонду в Україні. Наявні 7600 територій ПЗФ складають лише 7% площі України при тому, що законодавство визначає необхідність створення 10,4% ПЗФ до 2015 року.

Екологи звернулись до Президента України і Верховної Ради України з проханням у короткий час вирішити виявлену законодавчу колізію.

Контакти:
Олексій Василюк
097 1000 473
vasyliuk@gmail.com

Додаткова інформація:
Доповідь громадських організацій «Льодовиковий період у заповідній справі України»

Довідка:
Реформа державного управління в Україні у 2009-2012 роках почалася з прийняття Указу Президента України від 9 грудня 2010 р. № 1085 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади». Цей Указ був розроблений і прийнятий, начебто, з метою оптимізації системи центральних органів виконавчої влади, усунення дублювання їхніх повноважень, забезпечення скорочення чисельності управлінського апарату і витрат на його утримання, підвищення ефективності державного управління. Значна кількість міністерств і держінституцій різного рівня і підпорядкування були укрупнені або реорганізовані. Указом передбачено, що міністерства та інші центральні органи виконавчої влади (ЦОВВ), які створюються шляхом реорганізації інших ЦОВВ, є правонаступниками органів, які реорганізуються.

Одним з найбільш негативних моментів у заходах адміністративної реформи стала ліквідація Державної служби заповідної справи. Функції цього урядового органу сьогодні лише частково передані значно меншому за чисельністю працівників департаменту Міністерства екології та природних ресурсів України.

Згідно Указу Президента України від 23.05.2005 № 838/2005 «Про заходи щодо дальшого розвитку заповідної справи в Україні», Закону України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2020 року» від 21.12.2010 №2818-VI й інших нормативних документів, розвиток мережі територій природно-заповідного фонду України (надалі – ПЗФ) є одним із основних пріоритетів екополітики держави. Заповідна справа сьогодні є єдиним реально працюючим механізмом охорони природних екосистем, ландшафтів та рідкісних видів з тих, охорона яких передбачена національним законодавством України. Питання охорони територій ПЗФ треба розглядати не лише як державний пріоритет національного рівня, а й як один із пріоритетів європейської інтеграції України. Сьогодні частка ПЗФ складає орієнтовно 7 % від площі України, і це далеко від європейських показників (10-15%) та наукових рекомендацій щодо оптимальної кількості природно-заповідних територій.
Втрата Держслужби заповідної справи вже зараз негативно позначилась на реальному стані заповідної справи в Україні, який викликає велике занепокоєння, оскільки діяльність у цій сфері суттєво ослабла і не є ефективною. Це призвело до недоліків у системі управління територіями та об’єктами ПЗФ, відвертих зловживань, пов’язаних із землевідведенням й нехтуванням чинним природоохоронним законодавством. Впродовж 1994 – 2005 рр. в Україні діяла Програма перспективного розвитку заповідної справи («Заповідники»), яка визначила стратегію розвитку галузі у напрямку удосконалення управління, розширення мережі територій та об’єктів природно-заповідного фонду, в тому числі щодо їх інституційного забезпечення, а також підвищення їхньої ролі у соціально-економічному розвитку регіонів та держави в цілому. В результаті виконання цієї Програми було створено низку нових і розширено території існуючих об’єктів природно-заповідного фонду, що призвело до збільшення площі ПЗФ більш, ніж у 2 рази. Втім, аналогічної програми на наступний період досі не прийнято.

16 жовтня ВР прийняла закон № 5456-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні". Відповідно до цього закону з чинних законів Україні, що стосуються функцій територіальних підрозділів Мінстерства екології та природних ресурсів України, всі формулювання, дотичні до органів Мінприроди у областях замінені на нові, дотичні до неіснуючих на той час профільних департаментів обласних державних адміністрацій. В результаті прийняття цього закону створено умови, коли територіальні органи Мінприроди більше не виконують жодних функцій згідно законодавству і не мають жодних повноважень.

Керуючись цим міркуванням, Кабінет Міністрів України скасував підрозділи Мінприроди постановою від 13 березня 2013 р. № 159 «Про ліквідацію територіальних органів Міністерства охорони навколишнього природного середовища» http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/159-2013-%D0%BF і створив умови для появи нових, близьких за функціями органів при облдержадмінстраціях (Постанова від 15 травня 2013 р. № 338 «Про збільшення граничної чисельності працівників обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій» http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/338-2013-%D0%BF). Фізично нічого сильно не змінилось, працівники лишились ті ж, приміщення ті ж.
Вже сформовані і положення про нові органи (для прикладу – положення про Департамент екології і природних ресурсів у Львівській області -
http://loda.gov.ua/27105-13rozporyadzhennya-holovy-lvivskoji-oblasnoji-derzhavnoji-administratsiji-pro-zatverdzhennya-polozhennya-pro-departament-ekolohiji-ta-pryrodnyh-resursiv-lvivskoji-oblasnoji-derzhavno.html/rozp_271). З цього положення, розробленого на основі типового, бачимо, що заповідна справа є одним з напрямків роботи нового органу.

Проте, уважно досліджуючи Закон України «Про природно-заповідний фонд України», ми виявили, що в нього НЕ БУЛИ ВНЕСЕНІ ЗМІНИ Законом України № 5456-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні". Жодна із статей ЗУ «Про природно-заповідний фонд України», що передбачає функції територіальних органів Мінприроди, не змінена. Наприклад це стосується статей щодо процедури створення, зміни меж та ліквідації територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення.

Таким чином, закон досі передбачає повноваження роботи щодо територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення в Україні лише територіальним органам Мінприроди України, яких сьогодні більше не існує.

 

 Джерело: http://pryroda.in.ua/necu/ekolohy-v-ukrayini-bilshe-ne-mozhna-stvoryty-zapovidni-terytoriyi/

                                                                                                       

 


0


Опубликовать